Saamme runsaasti asiakaspalautetta ja erityisesti paljon toiveita palveluitamme koskien. Pyrimme toteuttamaan asiakkaidemme toiveita mahdollisuuksien mukaan. Tässä juttusarjassa nostamme esille muutamia asiakkaiden antamia palautteita sekä toiveita ja vastaamme niihin.
Voinko viedä Oodiin lahjoituskirjoja?
Oodi ei valitettavasti ota lahjoituskirjoja vastaan. Muihin Helmet –kirjastoihin voi lahjoittaa kirjoja ja kyseiset kirjastot voivat halutessaan myös ohjata lahjoituksia eteenpäin muille asiakkaille esimerkiksi kierrätyskärryn kautta. Lisätietoja voi kysellä kirjastojen henkilökunnalta!
Onko Oodissa erillistä tilaa imettämiseen?
Rauhallinen tila imettämiseen löytyy kolmannen kerroksen lastenhoitohuoneesta, jossa on myös imettäjien käyttöön tarkoitettu tuoli.
Pitääkö vain tietää missä 1.791 on? Eikö teillä ole karttaa mistä näkisi missä mikäkin hyllynumero on? Olisi kyllä tosi kätevä, jos sellainen olisi!
Saamme aika usein palautteita ja toiveita koskien hyllykarttoja ja olisi toki näppärää, että kartta näyttäisi halutun teoksen paikan. Erilaisia aineistokarttoja on testattu kirjastoissa ympäri maailmaa esimerkiksi paperiversioina, digitaalisina, 3D:nä, mobiiliversioina ja jopa välkkyvinä hyllypaikkoina, mutta valitettavasti ne eivät ole toimineet käytännössä. Paikantamista helpottamaan on kokeiltu Oodissa erilaisia kartta- ja aineistonpaikannussuunnitelmia, joita ei kuitenkaan todettu toimiviksi. Kirjaston henkilökunta on kuitenkin aina valmis auttamaan halutun teoksen löytämisessä.
Tässä oli vain murto-osa niistä palautteista, joita saamme. Pyrimme aina toteuttamaan asiakkaiden toiveet mahdollisuuksien mukaan. Joskus toteuttaminen on helppoa ja nopeaa, joskus se taas vie aikaa tai ei pahimmassa tapauksessa onnistu ollenkaan.
Palautetta otamme aina mielellämme vastaan ja voit antaa sitä meille joko kasvotusten Oodissa, sähköpostilla oodi@hel.fi tai kaupungin palautejärjestelmän kautta.