Vi får massa kundfeedback och framförallt många önskemål angående våra tjänster. Vi strävar efter att uppfylla önskemål då det är möjligt. I den här serien lyfter vi fram och svarar på några kunders feedback och önskemål.
Kan man donera böcker till Ode?
Tyvärr tar Ode inte emot donationsböcker. Böcker kan donera böcker till andra Helmet-bibliotek och de biblioteken kan även sicka donationer till andra kunder, till exempel genom återvinning. Du kan fråga bibliotekspersonalen om mera information!
Finns det i Ode ett separat utrymme för amning?
Ett lugnt utrymme för amning finns på tredje våningen i barnskötsrummet, som också har en stol menat för de som ammar.
Måste man bara veta var 1.791 är? Har ni ingen karta var man kan se var varje hyllnummer finns? Det skulle vara väldigt praktiskt om det fanns en!
Vi får ganska ofta feedback och önskemål angående hyllkartor och det vore givetvis praktiskt om kartan visade önskade verkets plats. Olika materialkartor har testats på bibliotek runt om världen, till exempel pappersversion, digitala versioner, 3D-versioner, mobilversioner och till och med flimrande hyllplaters, men de har tyvärr inte fungerat för kunderna. För att underlätta lokaliseringen har olika kart- och materiaplats planer prövas i Ode, men de har konstateras att de inte fungerar.Bibliotekets personal är dock alltid redo att hjälpa dig och hitta det verk du söker efter.
Här var bara en bråkdel av den feedback vi får. Vi strävar alltid efter att uppfylla våra kunders önskemål när det är möjligt. Ibland är implementeringen enkel och snabb, ibland tar det tid eller i värsta fall fungerar det inte alls.
Vi tar alltid gärna emot feedback och du kan ge oss den till personalen i Ode, via e-post på oodi@hel.fi eller genom stadens feedbacksystem.